Latvijas Futbola federācija (LFF) kā projekta koordinators iesaistījusies vēl vienā Eiropas Savienības (ES) atbalstītā iniciatīvā – projektā FUTURE, kura centrā ir jaunās paaudzes izglītošana par ilgtspējības principiem.

Projekta galvenais mērķis ir izmantot futbolu kā sociālu instrumentu, lai veicinātu vides ilgtspējības kultūru bērnu vidū vecumā no sešiem līdz 11 gadiem, palielinot viņu izpratni un sociālo normu ievērošanu, kā arī veicinot aktīvu pieeju ilgtspējībai. Cits saistītais projekta mērķis ir rosināt kultūras pārmaiņas un ilgtspējīgu uzvedību vides jomā bērnu aprūpētāju un ES iedzīvotāju vidū.

Projekts ilgs pusotru gadu, tajā iesaistoties Latvijas, Lietuvas, Bulgārijas un Ungārijas futbola federācijām, Modēnas un Redžio di Emilijas universitātei (UNIMORE) Itālijā, apmācību aģentūrai "ForModena" un futbolistu vecāku iniciatīvai "Dragones de Lavapiés'. Projektu atbalsta Eiropas Futbola asociāciju savienība (UEFA).

"Mēs ticam, ka sportam ir ne tikai fiziska, bet arī sociāla loma, un tas var kalpot kā spēcīgs instruments pozitīvu pārmaiņu veicināšanai. Ilgtspējības principi ir būtiski mūsu kopējās nākotnes labklājībai. Tie palīdz nodrošināt, ka mēs izmantojam dabas resursus saprātīgi un saglabājam tos nākamajām paaudzēm. Esam pārliecināti, ka, izglītojot jauniešus par vides ilgtspējību, radām pamatu atbildīgai un apzinātai sabiedrībai, kas būs spējīga risināt šīs problēmas. Projekta ietvaros vēlamies nodrošināt, ka mūsu jaunie sportisti apzinās vides aizsardzības nozīmīgumu un izprot, kā viņu darbības var pozitīvi ietekmēt mūsu planētu," komentē LFF ģenerālsekretārs Arturs Gaidels.

Izveidotā partnerība ļaus izveidot zinātniski pamatotu metodoloģiju, lai veicinātu vides ilgtspējību un izplatītu to vietējā, valsts un starptautiskā mērogā, apmācot trenerus bērnu izglītošanā par vides ilgtspējību.

Projekta atklāšanas sanāksmi Sofijā apmeklēja LFF ES projektu un iepirkumu speciālists Kārlis Boitmanis: "Visu partneru klātbūtnē LFF un UNIMORE iepazīstināja ar projekta galvenajiem mērķiem. Detalizēti pārrunājām darba dokumentāciju un visas finanšu prasības un procedūras, kā arī izskaidrojām kvalitātes uzraudzības procesus. Darbu sāk trīs vadības grupas - vadības komiteja, zinātniskā komiteju un komunikācijas komiteja. Izskatījām UNIMORE sagatavoto pētījuma materiālu un diskutējām par metodikas struktūru, komunikācijas aspektiem un stratēģiju, lai panāktu maksimālu projekta ietekmi."